Nowa wersja gry miejskiej
Konstrukcja gry to zagadka kryminalna w oparciu o trzy wybrane ścieżki – duchowną, królewską i mieszczańską. Bazą jest fabuła gry – fabularyzowana historia, wykorzystująca zarówno historyczną przestrzeń miejską (pomniki, budynki, tablice itd.), jak i wrocławskie legendy i ich przejawy w mieście (np. kluska na kluskowej bramie).
Scenariusz gry opiera się na trzech historiach, w które będą wplecione zagadki i wskazówki tak, by w miarę jej czytania, gracze kontynuowali swoją wędrówkę po Wrocławiu.
Materiały przekazane zostaną uczestnikom w formie książeczki. Składać się ona będzie z wybranej historii, zagadek (np. typu krzyżówki, rebusy, gry słowne, których rozwiązanie jest możliwe jedynie “w trasie” oraz innych), zdjęć oraz mapy. Całe “śledztwo” musi być dokładnie dokumentowane przez uczestników.
Gra miejska nie odbywa się w tym samym czasie dla wszystkich grup. Każda grupa idzie śladem w takim czasie, jaki jej odpowiada.
Maksymalna ilość uczestników – 28 osób
biuro@fundacja4wyznan.pl
SCENARIUSZE:
TAJEMNICA JUBILERA
Panika u jubilera. Wysadzany rubinami pierścień, specjalny prezent dla księżnej – przepadł.
W warsztacie było tylko kilku zaufanych uczniów oraz przyjaciel złotnika. Ale czy na pewno? W piwnicy znaleziono wybite okno, a na parapecie ślady krwi. Jubiler nie ma zbyt wielu wrogów – kto chciałby mu zaszkodzić? Konkurenci na rynku biżuterii? Przeciwnicy rodziny książęcej? A może ktoś, kto zna pilnie skrywaną tajemnicę jubilera?
ZAMACHOWIEC KRÓLA
Gdy dym z muszkietów opadł, a chaos został opanowany, gwardia królewska mogła się wreszcie zorientować, skąd padł strzał.
Król ledwo uszedł z życiem, a jego zamachowiec wciąż grasuje na wolności. Jak się dowiedział o tym spotkaniu? Królewscy doradcy ciężko pracowali, by pozostawić wszystko w tajemnicy. Z kim współpracuje? Z obcym rządem czy może… z osobą z dworu? Kto jest przyjacielem, a kto wrogiem?
CENNY ARTEFAKT
W paczce zaadresowanej do kościoła ewangelickiego zamiast cennego pierwodruku zamieszczone były puste kartki papieru. Bezcenne pierwsze wydanie Biblii Gdańskiej zaginęło
w niewyjaśnionych okolicznościach.
Może to nie zwykła kradzież, a próba obalenia chwiejnego pokoju pomiędzy Kościołami?
Luteranie podejrzewają katolików, katolicy oskarżają Żydów – kto ma rację?
Jak zapobiec zbliżającej się katastrofie, jaką jest wojna religijna?”
Uczestnicy sami wybierają dzień i pory rozgrywki, a organizator dostarcza materiały.
UDZIAŁ w GRZE JEST PŁATNY.
Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu mailowego i zgłaszania chęci udziału w rozgrywce na adres biuro@fundacja4wyznan.pl
ZADANIE SPECJALNE
MAMY TRZY ZADANIA SPECJALNE – KAŻDE ZWIĄZANE Z JEDNĄ ZAGADKĄ Z GRY MIEJSKIEJ.
Do wyboru są:
„GDY PO RYNKU CHODZIŁY ŚWINIE, A W JEDNYM DOMU MIESZKAŁ ŻYD, KATOLIK I EWANGELIK – ŚREDNIOWIECZNY WROCŁAW KIEDYŚ I DZIŚ” ścieżka mieszczańska „Tajemnica Jubilera”
„DZIELNICA CZTERECH WYZNAŃ – PIERWSZY BASTION WIELOKULTUROWEGO WROCŁAWIA” ścieżka zamkowa „Zamachowiec Księcia”
„NIEZWYKŁE HISTORIE ZWYKŁYCH KOŚCIOŁÓW – CHRZEŚCIJAŃSKI (NIE TYLKO KATOLICKI) WROCŁAW” ścieżka kościelna „Cenny Artefakt”
“Odbuduj Świątynie”
Cztery wyznania – wiele tajemnic – jedna Dzielnica
Który kościół wrocławski przypomina najpiękniejsze, rzymskie świątynie? Gdzie znajdowała się żydowska dzielnica we Wrocławiu? Dlaczego zegar wiszący niegdyś na wieży kościoła św. Barbary był tak ważny dla …żołądków Wrocławian?
Gra łączy w sobie charakter edukacyjny z rozrywkowym i służy zarówno realizacji zadań z zakresu edukacji międzykulturowej, jak i integracji jej uczestników. Udział w grze jest całkowicie bezpłatny.
GRA MIEJSKA „ODBUDUJ ŚWIĄTYNIE”
Uczestnicy zostają podzieleni na 4 grupy (max 7-osobowe) odpowiednie do świątyń w Dzielnicy. Przygotowanych jest 14 zadań, w tym 6 identycznych oraz po 2 różne dla każdej drużyny (związane z daną świątynią). Każda drużyna poznaje historię zniszczenia swojego kościoła, dostaje mapkę z zaznaczonymi miejscami zadań (na miejscu dowiadują się, co muszą zrobić) oraz listę przedmiotów, które musi zdobyć, by odbudować świątynię.
Wygrywa drużyna, która zostanie najwyżej oceniona – wszystkie zadania są punktowane (pod uwagę brany jest czas, jakość wykonania zadań, kreatywność, współpraca graczy itp.) – nagrody wręczane są późnej. Na dowód wykonanych zadań gracze będą musieli w miarę możliwości je przynieść, zrobić zdjęcie lub nagrać filmik. Wskazane jest również, by robili zdjęcia w trakcie gry. Następnie zostanie stworzony film (na pamiątkę dla każdej klasy oraz na potrzeby Fundacji) z otrzymanych od każdej drużyny materiałów.
Do zadań zostanie wykorzystana przestrzeń Dzielnicy – świątynie, zaułki, bramy, lokale.